Page 9 - Spiegelschrift 13
P. 9

Spiegeldebat Woon-werkverkeer vervolgPolitiekBart Neervoort: “Laatste vraag. Wat zouden jullie de politiek willen meegeven over dit onderwerp?”Erik Keizer: “Zorg er voor dat de wegen toe- gankelijk blijven. Dus waar nodig meer asfalt, ja. Richting Amsterdam is het al sterk verbe- terd, maar de A27 richting Utrecht loopt nog iedere ochtend helemaal vast”.“Huizen in het Gooi zijn toch goedkoper”Jan Lieste: “Ik ben geen voorstander van nog meer asfalt. Ga het thuiswerken nou eens stimuleren. Laat de overheid het geld dat ze nu aan de auto besteden, maar investeren in thuiswerken”.Aldo Markus: ”Ik zou vooral tegen de regio- nale politici hier in het Gooi willen zeggen: zorg er voor dat er meer geld voor openbaar vervoer deze kant op komt.Nu gaat het meeste van dat geld naar het noorden en naar Amsterdam en Schiphol en Almere. Het Gooi heeft er helemaal naast gehapt”.Bart Neervoort: Hoe kan het Gooi meer grip krijgen op die geldstromen?”.Aldo Markus: “Laten ze maar eens navragenhoe Groningen, Friesland en Drenthe dat doen. Die hebben samen een eigen ´ambas- sade´ in Den Haag die dagelijks voor hen lobbyt rond het Binnenhof. Dat werkt hoor!”.Meld je klacht op volletreinen.nlAldo Markus van consumentenorganisatie ROVER, raadt klanten van de NS aan om klachten over het reizen per trein aan te mel- den via de speciale website van ROVER, www.volletreinen.nl. Ook als app te downloa- den in de appstores.“Sta je als haring in een ton in een overvolle trein? Moet je op het perron achterblijven omdat je er in de trein niet meer bij past? Moet je lang wachten omdat er te weinig vervangende bussen zijn ingezet? Wij horen het graag!”, aldus ROVER op de site.Binnengekomen meldingen worden dage- lijks automatisch direct doorgegeven aande logistieke afdeling van NS. Ook gebruikt ROVER de meldingen om overvolle treinen aan de orde te stellen bij (plaatselijke) politiek en via de media.Ochtendfile uit het Spiegel op de Cort van der Lindenlaan.9


































































































   7   8   9   10   11