Page 17 - GooiZaken 28
P. 17
September 201717KringloopCentrum Eemnes ‘Erkend bedrijf met Smaak’EEMNES - Bij KringloopCentrum Eemnes werken tientallen mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt, zoals langdurig werklozen en mensen met een re-integratie of leervraag. Wethouder Jan den Dunnen mocht daarom afgelopen maandag het compliment ‘Erkend bedrijf met Smaak’ uitreiken aan Gerard Luchtenberg, directeur van KringloopCentrum Eemnes.Wethouder Den Dunnen: ‘’Werk geeft structuur aan je leven, het brengt sociale contacten en het is voor iedereen pret- tig om mee te kunnen doen, om iets te kunnen betekenen voor de maatschap- pij. Maar een baan is helaas nog niet voor iedereen weggelegd. Gelukkig zijn er steeds meer werkgevers die het be- langrijk vinden om ook een steentje bij te dragen aan de maatschappij. Door men- sen met een afstand tot de arbeidsmarkt aan te nemen. Want een ander van dienst zijn maakt je dag waardevol. En van de waardering die je krijgt, groeit je zelfver- trouwen. Vooral als het lukt om zoveel mogelijk zelf te doen. Een doel hebben door te werken en iets te doen waar je trots op bent. Dit kan bij KringloopCen- trum Eemnes.’’Campagne ‘Smaakmakers’Werkgevers die mensen met een arbeids- beperking kansen bieden, verdienen het om in het zonnetje te worden gezet.Hoe maken we Hilversum Groener en Gezonder?Hilversum 100 Challenge van startMet de lancering van de website www.hilversum100.nl is de Hilversum 100 Challenge een feit. De Hilversum 100 Challenge is een oproep voor duurzame ideeën en concrete plannen om Hilversum groener en gezonder te maken.Deze werkgevers krijgen daarom de titel ‘Erkend bedrijf met Smaak’ en ontvangen een compliment in de vorm van een raam- sticker. Het compliment is onderdeel vande regionale campagne ‘Smaakmakers’ vanuit het werkgeversservicepunt Gooi en Vechtstreek.KringloopCentrum Eemnes is blij met de titel ‘Erkend bedrijf met Smaak’.Waarom de Hilversum100 Challenge?Tijdens de klimaattop in Parijs hebben 193 wereldleiders - waaronder premier Mark Rutte -toegezegd zich in te zetten voor het behalen van de klimaatdoelen. Zo spraken ze af dat de aarde met niet meer dan 2 graden mag opwarmen. Ne- derland sloot daarop het Nationale Ener- gieakkoord waarin werd afgesproken in 2020 14 procent van onze energie duur- zaam op te wekken en in 2050 klimaat- neutraal te zijn.Wethouder Nicolien van Vroonhoven: ‘’Een akkoord waar Hilversum graag aan bij wil dragen, vandaar de ambitie om in 100 weken, dus vóór 2020, 100 kiloton CO2-uitstoot te besparen. Om dit doel te bereiken, willen we alle krachten bunde- len. Vorig jaar hebben we als gemeente het initiatief genomen om de Hilversum 100 te beginnen. De Hilversum 100 is een netwerk van Hilversummers die werk maken van de energietransitie in hun stad. Het is een steeds groter groei- ende groep van ondernemers, bewoners, bedrijven, scholen en sportverenigingen en andere organisaties die samen met degemeente Hilversum werk willen maken van de energietransitie. Vandaag start de Hilversum 100 Challenge waar alles en iedereen met een groen plan voor Hilver- sum aan mee kan doen.’’Om een idee te geven hoeveel 100 kiloton CO2 is ....Als we alle Hilversumse autokilometers weten te halveren halen we het. Of als een derde van alle huizen in Hilversum zo goed worden geïsoleerd dat ze van het gasnet af kunnen. Dat lukt natuurlijk niet van vandaag op morgen.‘’100 kiloton CO2 is zo veel, dat kunnen we alleen maar samen bereiken. We heb- ben méér en nieuwe plannen nodig. Daar- om vragen we iedereen mee te denken en vooral mee te doen met de Hilversum 100 Challenge. Heb jij een goed idee? Doe dan mee met de Hilversum 100 Chal- lenge en maak kans op 30.000 euro aan prijzengeld én adviesuren om jouw plan een vliegende start te geven. Je kunt je plan indienen tot en met 30 september! Kijk op de website www.hilversum100. nl hoe je mee kunt doen,’’ aldus de wet- houder.Het Klokhuis Onderneemt BackstageHILVERSUM - Jeugdprogramma Het Klokhuis organiseert op zaterdag 11 november ‘Het Klokhuis Backstage’: een landelijk evenement waarbij kinderen de kans krijgen om in het echt te zien hoe het er in een bedrijf aan toe gaat.Bedrijven openen hun deuren voor ondernemende kinderenBedrijven in heel Nederland, die normaal gesloten zijn voor kinderen, openen die dag hun deuren. Van grote tot kleine be- drijven, initiatieven en ondernemingen, multinationals en zzp-ers. Van de ijsjesfa- briek tot een producent van fietsen en van een ontwerpstudio tot een boekdrukkerij.Steeds meer kinderen beginnen een ei- gen onderneming. Maar hoe doe je dat eigenlijk, een bedrijf opstarten en run- nen? Hoe kom je bijvoorbeeld op een idee, hoe pitch je je plan, hoe kom je aan geld en hoe maak je er een echt bedrijf van? Om antwoord te geven op deze vra- gen en meer, komt jeugdprogramma Het Klokhuis (NTR) dit jaar met Het KlokhuisOnderneemt: een cross-mediaal project over ondernemen, dat mede mogelijk gemaakt wordt door de Kamer van Koop- handel. Doel van het project is kinderen vertrouwd maken met ondernemerschap en ze te inspireren om zelf ondernemen- de vaardigheden te ontwikkelen.Aanmelden voor Het Klokhuis Back- stageWilt u kinderen én hun (groot)ouders uw bedrijf in werking laten zien, open dan ook uw deuren op 11 november! Vertel ze over uw bedrijf, uw aanpak en uw dromen. Aanmelden kan via https://Bit. ly/KH-backstage (tot uiterlijk 4 oktober 2017).