Page 17 - Spiegelschrift 17, voorjaar 2018
P. 17
door Pieter SchutSpiegel weet Meent te vinden door de AppieHij neemt geen blad voor de mond. Gijs van Rijn (51) is vrolijk, direct én succesvol ondernemer. Zijn Albert Heijn vestiging in de Hilversumse Meent behoort tot de snelst groeiende AH’s van Neder- land. Ook de consument uit het Spiegel weet voor de Appie de Meent te vinden: de helft van al zijn klanten komt speciaal voor de dagelijkse bood- schappen naar de Meent.17HET OVERDEKTE WINKELCENTRUM VAN DE HILVERSUMSE MEENT.Hoe dat komt? Gijs van Rijn: “Verschillende oorzaken. Bussum/Naarden is een ‘blauw’ gebied. Mensen kopen vanouds graag bij Albert Heijn. Dat is vertrouwd. En toen het Spiegel ons ontdekt had, bleven de mensen komen.” Mede daardoor groeit AH in de Meent al zeven jaar sneller dan het gemiddelde van de 923 vestigingen in Nederland.Maar zo super als het nu gaat, ging het niet altijd voor de ondernemer uit Ankeveen. Gijs: “Ik begon met een kleine supermarkt in Ankeveen. Maar toen er een nieuw winkel- centrum kwam in Kortenhoef met twee concurrenten, was het niet meer houdbaar.” Van Rijn pakte de kans die hij zag in het winkelcentrum Meenterf in de Hilversumse Meent. Daar begon hij zijn supermarkt onder de merknaam Golff. Toen Sligro Golff ging verkopen, rook Gijs een andere kans: hij meldde zich als franchisenemer bij Ahold. Een stap waar hij geen spijt van kreeg.


































































































   15   16   17   18   19