Page 13 - GooiZaken 31 - Maart 2018
P. 13
Maart 201813GooiseNetwerk AgendaIn de Gooise Netwerk Agenda vindt u een selectie van acti- viteiten die georganiseerd worden voor en door ondernemers in Gooi en Vechtstreek. Organiseert u ook een evenement? Mail de redactie: redactie@gooizaken.nlMAART1 VestingborrelLocatie: Bar Bistro Naarden Van 17.00 tot 19.00 uur Info: 035-8877090 karin@kimbusinessgifts.nl8 Gooise Netwerk BorrelLocatie: NH Hotel Naarden Aanmelden: ronald@commesso.nl of Facebook: f-Gooischenetwerkborrel13 Entre Femmes-GooiEHBO redt levensLocatie: Gebouw Rode Kruis Toren- laan.Inloop 17.00 uur bij Proe okaal Bregje, Wilhelminaplantsoen 7 Bussum.Info: www.entrefemmes-gooi.nlAPRIL5 VestingborrelLocatie: Bar Bistro Naarden Van 17.00 tot 19.00 uur Info: 035-8877090 karin@kimbusinessgifts.nl12 Gooise Netwerk BorrelLocatie: NH Hotel Naarden Aanmelden: ronald@commesso.nl of Facebook: f-Gooischenetwerkborrel25 Entre Femmes-GooiInteractieve workshop LinkedIn Locatie: Hotel Jan Tabak Bussum Info: www.entrefemmes-gooi.nlBNI Gooi en VechtstreekWekelijkse bijeenkomsten op woensdagochtend in Huizen, Weesp, Naarden, Hilversum en Bunschoten- Spakenburg.Info: www.bni-gooienvechtstreek.nlZZP’er minder snel uitbetaaldGOOI - Als zzp’er moet je er altijd op hopen dat klanten op tijd betalen. De laatste jaren zijn er voor het MKB en voor overheidsinstanties tallo- ze nieuwe regels gekomen die ertoe leiden dat facturen van MKB’ers sneller worden betaald. Inmiddels is Betaalme.nu een gigantisch succes voor de markt van het MKB. Toch lopen de afspraken voor zzp’ers, een veel fragielere groep, nog ver achter.Een onderzoek van ZZP barometer heeft aangetoond dat zzp’ers gemiddeld 28,9 dagen moeten wachten voordat een fac- tuur wordt betaald. Dit lag in 2016 nog op 26,9 dagen. Een flink verschil van 7,2 procent, wat de komende jaren wellicht alleen nog maar verder stijgt.Slechts drie procent van de zzp’ers wordt altijd netjes binnen zeven dagen betaald.Dan blijft er nog een deel van vijftien procent over dat binnen 2 weken wordt betaald en een klein deel van de zzp’ers ziet het verdiende geld zelfs helemaal nooit op de rekening komen.Automatische incasso te ingewikkeldIn totaal heeft 30 procent van de zzp’ers in het afgelopen jaar te maken gehad met een klant die de factuur helemaalJardin d’HiverreCirculariteit in de bouwBAARN - In Jardin d’Hiverre, Zandheuvelweg 7 in Baarn, wordt 22 maart van 9.30 tot 17.00 uur een dag gehouden met als thema ‘Circulair bouwen’.Ondernemers spreken open over hun er- varingen met het opzetten van circulaire activiteiten. Wat is er voor nodig om te starten met circulair bouwen? Welke cir- culaire verdienmodellen zijn er? En hoe kunnen bouwers, gemeenten en corpo- raties samenwerken om circulair bouwen mogelijk te maken?Maak een keuze uit ruim 20 sessies. De eerste sprekers van de dag zijn Thomas Rau (RAU: Material Matters. Het alter- natief voor onze roofbouwmaatschap- pij), Michel Baars (New Horizon: Urban Mining in de praktijk) en Michel Schuur- man (MVO Nederland: nieuwe circulaire verdienmodellen in de praktijk). Rode draad van de dag bestaat uit concrete projecten en praktijkcases bouw en utili- teit. Voor ontwikkelaars, aannemers, ar- chitecten, onderhoudsbedrijven, instal- lateurs, woningcorporaties, gemeenten, scholen, zorginstellingen en adviseurs.Meer informatie: www.cobouw.nlDe meeste zzp’ers wachten gemiddeld 30 dagen op hun geld en moeten regelmatig een klant telefonisch benaderen om betaald te krijgen.De meeste zzp’ers wachten echter ge- middeld 30 dagen op de factuurbeta- ling. Zes procent van de zzp’ers wacht gemiddeld anderhalve maand op de fac- tuurbetaling en nog eens vier procent moet meer dan 60 dagen wachten tot de openstaande factuur wordt betaald.niet betaalt. Als zzp’er ben je altijd afhankelijk van de opdrachtgever als het op betalingen aankomt, omdat ele- menten zoals automatische incasso’s voor de meeste zzp’ers te ingewikkeld zijn om binnen de onderneming in te zetten.GOOI - De tevredenheid van medewerkers op de werkvloer is volgens 31 procent van de HR-professionals en 33 procent van de bestuurders de afgelopen drie jaar toegenomen. Ook ziet het overgrote deel van hen (respectievelijk 85% en 88%) dat de gemiddelde duur van een dienstver- band gelijk is gebleven of zelfs is toegenomen.Joke van der Velpen, manager Service Center bij Raet: ‘’Het is belangrijk voor zowel de medewerkers als de werkge- ver om de belevingswereld van elkaar te begrijpen en duidelijke afspraken met elkaar te maken. Begrip en een goede samenwerking resulteren onder anderein een goede werk-privé balans en dat is precies waar medewerkers anno nu be- hoefte aan hebben en gelukkig van wor- den. De verantwoordelijkheid hiervan ligt bij beide partijen en wanneer dit goed gebeurt, hebben zowel de medewerkers als de werkgever daar profijt van.’’Ook medewerkers zelf bevestigen de te- vredenheid en geven aan zich prettig te voelen (76%), energie te krijgen van het werk (57%) en hun huidige rol passend te vinden bij hun talenten en drijfveren (69%). Dit blijkt uit het jaarlijkse HR Ben- chmarkonderzoek van HR-dienstverle- ner Raet onder ruim 1.400 Nederlandse medewerkers.Werk-privé balansDe Raet HR Benchmark toont aan dat het werkgeluk van medewerkers be- paald wordt door verschillende factoren. De factoren die door medewerkers zelf het vaakst worden genoemd in de top drie zijn: beloning & arbeidsvoorwaar-den (66%), de werk-privé balans (62%) en het hebben van leuke collega’s (58%). De werk-privé balans wordt door mede- werkers het meest op nummer één ge- zet (26%). Volgens het onderzoek is de werk-privé balans voor de werknemer een sterk bepalende factor voor werk- geluk.Opvallend is dat HR-professionals en bestuurders hier een andere kijk op heb- ben. 30 procent van de HR-professionals en zelfs 56 procent van de bestuurders zijn ervan overtuigd dat betekenisvol werk nummer één bepaler is voor werk- geluk. Voor medewerkers is deze factor niet onbelangrijk, maar wordt minder vaak genoemd in de top drie.HR Benchmarktonderzoek Raet toont aan:Vaker met glimlach naar kantoor


































































































   11   12   13   14   15