Page 3 - gooizaken18
P. 3
Rotary Blaricum steekt kerstbomen weer aanHet Blaricumse Midwintervuur van januari 2015.BLARICUM – De Rotaryclub Blaricum-Centaurea gaat op zondag 10 januari zoveel mogelijk plaatse- lijke kerstbomen in de brand steken. Doel van dit inmiddels traditionele Blaricums Midwintervuur is om geld bijeen te brengen voor enkele goede doelen.Aan het eind van de middag zal de Blaricumse brandweer het Midwintervuur aansteken en controleren. De organi- satie hoopt net als vorig jaar op honderden lokale kerst- bomen, die al vanaf zaterdag 9 januari kunnen worden afgegeven op het festivalterrein aan de Meentzoom.Op 10 januari zal vanaf 14.30 uur een gevarieerd pro- gramma te volgen zijn op het evenemententerrein aan de Meentzoom. Hier zijn optredens te verwachten vanverschillende artiesten, onder wie Ivanildo Kembel, ook wel The Soulman’ genaamd en bekend van The Voice of Holland. Bij deelname aan de loterij zijn mooie prijzen te winnen.De opbrengst van deze actie is bestemd voor de stich- ting Stofwisselkracht en de stichting De Droomboom Blaricum.Meer info: www.midwintervuur.nlEnige Gooise Michelinster blijft bij Soigné in BussumBUSSUM - Dennis Jong en Frank Velthuyse, samen eigenaar van restaurant Soigné in Bussum, kregen deze maand goed nieuws: voor het zevende jaar op rij kreeg het restau- rant een Michelinster, als enige restaurant in het Gooi.“Wij zijn super trots! Jaar op jaar focussen wij op continuï- teit en kwaliteit in ons restaurant“, zegt Frank Velthuyse. “Dit jaar was het extra druk in verband met de realisatievan ons kookatelier. Inmiddels delen wij zelfs onze ge- heimen door middel van workshops. Dat wij ook in 2016 beloond worden met een Michelinster zien wij als een grote eer“.Soigné is begonnen in november 2007. Voor het jaar 2009 ontving het restaurant een “Espoir” van Michelin. In 2010 ontving het voor het eerst een michelinster. Sinds die tijd heeft Soigné jaar op jaar een ster mogen ontvangen.Bussums reclamebureau wint Gouden AwardBUSSUM – Het Bussumse Reclamebureau Holland heeft een Gouden Award gewonnen voor de vormgeving van het nieuwste album van Kinderen voor Kinderen ‘Raar maar Waar’. De kinderen zelf kregen ook een Gouden Award, omdat er inmiddels 20.000 CD’s zijn verkocht.Wij zijn heel blij zijn wij dat ook Reclamebureau Holland voor dit project een eigen award in ontvangst mocht nemen“, zegt Jochum Albrecht van Reclamebureau Holland. “Samen met onze vrienden van de VARA verzorgden we het logo, de artdirection voor de foto- grafie, de illustraties, het ontwerp en de vormgeving van de CD, de single èn de DVD ‘Live in Concert’, evenals elementen voor de commercial en het promotiemateri- aal. Op naar de volgende megahit“.De winnaars van de Gouden Award van het project Raar maar waar, met tweede van links reclameman Jochem Albrecht.December 20153columnVan de BurgemeesterHuizen zoektinnovatieveondernemersHet mooie Huizen staat in het teken van een ondernemend, sociaal en duurzaam Huizen. Dat zijn de speerpunten uit het Huizer college- programma. Het college van B&W en de gemeen- telijke organisatie werken hard aan de gestelde doelen. Een goede mix van wonen, werken en recreëren is daarin belangrijk. Dat geldt ook voor een gevarieerd winkelaanbod. En een gezond on- dernemersklimaat met ruimte voor bedrijven die zich onderscheiden. Bijvoorbeeld op het gebied van innovatie en duurzaamheid. Voor die bedrij- ven heeft de gemeente Huizen de innovatieprijs! Om het jaar reikt wethouder Marlous Verbeek de prijs uit aan een bedrijf dat uitblinkt in innovatie, duurzaamheid of sociaal beleid. De prijsuitreiking is in het voorjaar van 2016.Duurzaam en verantwoordWe zoeken een bedrijf dat er écht uit springt. Denk bijvoorbeeld aan organisaties die duurzaam inno- veren of produceren of maatschappelijk verant- woord ondernemen. Wat betreft sociaal beleid valt te denken aan leerling-werkplaatsen, dagbeste- dingplekken of een gehandicaptenbeleid. Bij tech- nische en technologische innovatie gaat het om het vernieuwen of sterk verbeteren van producten, processen of diensten. Van niet-technologische innovatie is bijvoorbeeld sprake bij vernieuwingen in een organisatie, zoals sociale innovatie.Aanmelden tot 26 januariTot 26 januari 2016 kunnen bedrijven zichzelf of een ander bedrijf aanmelden voor deze prijs. Ook u als inwoner kan een bedrijf of organisatie voor- dragen. Op huizen.nl staat een aanmeldformulier. Juryleden Piet de Bruin (Zakenclub Huizen), Harold van de wakker (Rabobank), René Zijtregtop (KvK) en wethouder Marlous Verbeek beoordelen de aanmeldingen. Vanaf eind januari 2016 gaan zij de genomineerde bedrijven bezoeken. Die selectie komt uiteraard ook in een collegevoorstel langs bij het college van B&W. De genomineerden presen- teren zich vervolgens op huizen.nl. Inwoners kun- nen dan hun stem uitbrengen. Op basis van het oordeel van de jury én het oordeel van het publiek wordt de winnaar gekozen.LefIn 2014 ging de eer naar Teeuwissen Rioolreini- ging. De jury vond Teeuwissen een organisatie met het lef om te investeren in innovatie. De prijs is een wisseltrofee in de vorm van een beeld en een bedrag van € 2.000.Ik ben benieuwd naar de aanmeldingen in deze reeks. Ik hoop dat we mooie ondernemersparels te zien krijgen. Want die zijn er zeker, in Huizen. Samen met Marlous Verbeek kijk ik ernaar uit welk bedrijf als meest innovatief uit de bus komt!Fons Hertog Burgemeester van HuizenFons Hertog


































































































   1   2   3   4   5