Page 15 - gooizaken17
P. 15
Starters en faillissementenNovember 20151501-09-2015 t/m 31-10-2015 (Bron: www.kvk.nl)Starters ANKEVEEN• kok-nodig.nlBAARN• Kuinder Bouw- en ProjectMa- nagement• Klussenbedrijf Lukasz• Klussenbedrijf joli• BIE in Control• Manuel Rigatti• Pure Things• Fitness VisieBLARICUM• Janine Dudok van Heel Projects & EventsBUSSUM• Mehmet Kocak• De Interieur Klusser• SELECT Werving & Selectie • Sonia Goudsmid• OM Service• DIVEBO• Aggregated Scouting• Florine Tielman• Kriek koeriers• Global Online PromotionEEMNES• All eyes on careHILVERSUM• EK Producties• Mathijs Wiermans• Broek op Maat• Merlin• Molema Design Schilder &Afbouw• SDB Bouw, Klus en Onderhoud • Runic Sounds• Mojo Magic• “Mc Crispy”• Onderhoudsbedrijf J. Fennis• A&A SuperMarkt• Klussenbedrijf Toni• Two Dots• Alpha eCommerce• Nora Bruins• Koproller• Digitalminders• Six Hats Management Consulting • Hermes Schoonmaakbedrijf• Hicham Saudi• het SPEL -trainingen• Audenaert Producties• swiftfreeze• DF Klussenbedrijf• Klussenbedrijf ChicoHUIZEN• Interhuis Design• Hollandontbijt.com • PotjePee• Martijn Valkenet• Pure SplendorKORTENHOEF• Goede ZussenLAREN• Dutchaballs• Wiechers RecruitmentLOOSDRECHT• My little princess • Envi DesignMIJDRECHT• Michelle BuitenwegMUIDEN• Michelle BuitenwegNEDERHORST DEN BERG• Voetzorg WijdemerenSOEST• Staterus• J.P. de Vos Dienstverlening • BD Allround• Chocolade atelier Casteleijn • Al Timone• Pedante• J.J. Starink h.o.d.n. Ketelsale.com • Blackbird Trading• Dapur FloridaVINKEVEEN• De Ridder Slaapsystemen• Perfect hit• van Nieuwkerk Sales & BeheerWEESP• KLEURSTUC.nl• P. van Roon nabestaandenad-vies bij overlijdenFaillissementen ALMERE• Dynabyte B.V.• Dixons B.V.• Dixons• Best Buy B.V.• The Retail Company B.V. • B.A.S. Computers &Componenten B.V.• B.A.S. Beheer B.V.• Retail Financial Services B.V.• Flevo Maritiem B.V.• European Lamination CompanyB.V.• icidu B.V.• iCentre Almer• Dexcom Retail B.V.• Idea Lab• MyCom Nederland• Dexcom Holdings B.V.• MyCom Winkels B.V.• MyCom Almere• Megastore Almere Citymall B.V. • Megastore Almere B.VBLARICUM• NoRo Venture Capital II B.V.BUSSUM• Dixons• Marcels Tegelstudio • iCentreEEMNES• Restaurant Partycentrum “Eemland”HILVERSUM• Dixons• iCentre Hilversum• World Wide Lab B.V. • Mycom HilversumSOEST• DixonsColofonUitgever/directie:Ronald Schut, Commesso B.V. e-mail: info@gooizaken.nl www.gooizaken.nlRedactie:Hoofdredactie:Tadorna Media, Pieter Schut Autoredactie:Hans van Sunder Regioredactie:Marcel BeijerDonald Essere-mail: redactie@gooizaken.nlAdvertenties:Commesso Media: Ronald Schut T. 06-20538513Ron Peeters: 06-52473901 EranMedia:Annemiek BeekhuiszenErik van den IJsselT. 035-6982258e-mail: adverteren@gooizaken.nlVormgeving:Studio Jacques SeignetteT. 035-621 60 39e-mail: jacques@jacques-seignette.nlDruk:Rodi RotatieVerspreiding:Per post.nl naar bedrijven volgens kwalitatieve database in het Gooi en Vechtstreek. Oplage 11.000 ex. Gratis exemplaren worden ook via geselecteerde partners op afhaal- locaties aangeboden. U kunt deze adressen vinden in deze colofon of op www.gooizaken.nl.U kunt ook een exemplaar per email aanvragen via: info@gooizaken.nl. GooiZaken verschijnt 6x per jaar.Websites:www.gooizakenwebsites.nl www.gooizaken.nlNiets uit deze uitgave mag worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt worden d.m.v. druk, fotokopie, internet of op welke andere wijze dan ook, zonder uitdrukkelijke schriftelijke toestemming vooraf van de uitgever. Bij de totstandkoming van GooiZaken is de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht genomen. De uitgever draagt geen verantwoordelijkheid voor eventuele onjuistheden en kan hiervoor niet aansprakelijk worden gesteld.GooiZaken werkt milieuvriendelijk en verantwoord. Waterless Printing, ISO 14001 Grafimedia en KVGO.GooiZaken is geproduceerd doorRodi Media BV onder gecontroleerde omstandigheden conform ISO 14001 Grafimedia getoetst door de SCCM, Certificaatnummer SCCM-MZ:2011.01.02GooiZaken kunt u ook afhalen bij:Almere, Kamer van Koophandel, Ondernemersplein, Stadhuisplein 1Amersfoort, Kamer van Koophandel, Printerweg 6Baarn, Restaurant Vuur, Hilversumsestraatweg 4 Baarn, Het Groene Paviljoen,Zandheuvelweg 7Bussum, Bruna Bussum, Veerplein 106 Bussum, Buro Bussum, Brinklaan 75A Bussum, NH Hotel Jan Tabak,Amersfoortsestraatweg 27 Hilversum, Van der Wal Zonwering,Nieuwe Havenweg 5Hilversum, Mediacentrum, Mediapark Hilversum, Regus, Olympia 1 a & b Huizen, Content Media, Gooierserf 254e Laren, Regus Plein 1945Leusden, Landgoed ISVW, Dodeweg 8 Naarden, NH Hotel IJsselmeerweg 3 Weesp, Boekhandel De Kleine Prins,Slijkstraat 28Weesp, Hotel Het Hart van WeespHerengracht 35Nieuwe tussenstap houdt relatie in standIncasso: voorkomen is beter dan forcerenGOOI EN VECHTSTREEK - Bedrij- ven die te maken hebben met een debiteur die zijn rekening maar niet betaalt, twijfelen vaak bij het opstar- ten van een incassoprocedure. Vooral in de B2B sfeer is men bang de relatie met de klant op het spel te zetten. De stap van de gebruike- lijke schriftelijke herinneringen en een aantal - te aardige - telefoontjes naar het starten van een pré-incasso wordt met tegenzin genomen.De incassobureaus zetten de incassoma- chine namelijk direct aan, omdat ze daar- mee het meeste geld verdienen. Door nog één extra stap in te bouwen kan echter in 80 procent van de gevallen een incassoprocedure voorkomen worden. ‘Voorkom Incasso’ is het antwoord op de vaak te snel opstartende incassotrein. Voorkomen is beter dan forceren.Tjaart Buremabetalen’ of ‘Nu snel betalen, want an- ders...’. Centraal staat de vraag waaróm een rekening nog niet betaald is. Incasso- expert Tjaart Burema: “De waarom-vraag wordt bijna nooit gesteld. Terwijl je dan juist een dialoog op gang brengt. Wij wer- ken sinds kort met deze Voorkom Incasso aanpak en in vier van de vijf gevallen komt de betaling op gang en is een in-cassoprocedure voorkomen. Dat scheelt een bedrijf niet alleen de kosten die met een incasso gepaard gaan, maar vooral ook veel stress en tijd. Het voeren van zo’n telefoongesprek wordt namelijk door specialisten gedaan en hoef je niet zelf te doen. Bovendien loopt de relatie met de klant geen deuk op.”Emotie en irritatieDoor het Voorkom Incasso telefoonge- sprek aan te kondigen in een neutrale en rustige brief komt het niet uit de lucht vallen. Dat helpt al om echt een goede dialoog te kunnen voeren. Bedenker van deze aanpak Burema heeft zelf een incas- sobureau (Aertery) en kent het klappen van de zweep dus goed. “Er bestaat veel angst bij B2B bedrijven rondom niet beta- lende klanten. Niemand wil de relatie met een klant schade toebrengen en durft een incassotraject op te starten. Dus wordt de hete aardappel doorgeschoven en uitgesteld. Zelf een herinnering stu- ren en vriendelijk belletje is nog te doen.Maar bij het laatste gesprek voordat een incasso wordt opgestart, komt vaak veel emotie en irritatie kijken. Daarom loopt zo’n gesprek meestal niet goed af”.“Natuurlijk willen bedrijven dat ontlopen. Maar ze willen ook hun geld. Het uitbe- steden van de laatste fase betekent van- daag de dag dat de incassomachine direct wordt opgestart. Er zit niets tussen de ‘vriendelijke fase’ en de ‘nu snel betalen incassofase’ met oplopende kosten. Van- daar dat we deze tussenstap hebben be- dacht. Dat dit niet eerder is bedacht kan liggen aan het feit dat incassobureaus baat hebben bij het direct opstarten van de incasso, omdat ze daarmee het mees- te geld verdienen. Dat doen ze te graag wat ons betreft. Voorkom Incasso is daar een antwoord op.”Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Tjaart Burema, beden- ker van Voorkom Incasso, telefoon 06-52657891.Foto’s: Gaby ErmstrangDe extra stap is een telefoongesprek met een andere insteek dan ‘Wil je alsjeblieft