Page 15 - GooiZaken 30
P. 15
Starters en faillissementenDecember 2017151-11-2017 t/m 1-12-2017(Bron: www.kvk.nl)Starters BAARN• Van de Brug TotaalbouwBUSSUM• Vega foodieHILVERSUM• Glam Makeup Studio• Figge Dierenspeciaalzaak • De Autocleaner• Noordt hospitality• NMD Advies• Bearda Financial Services• Kruczkowski KlussenbedrijfHUIZEN• Würrich• LAREN• BlijfBlijSOEST• AnteplimFaillissementenWEESP SOEST• Wens Wellness• Prinsehaghe DienstverleningWIJDEMEREN• Lis Ontwerp-Design• Martine Styling• Van Berkel Zuid-HollandColofonUitgever/directie:Ronald Schut, Commesso e-mail: info@gooizaken.nl www.gooizaken.nlRedactie:Hoofdredactie:Hans van Sundere-mail: redactie@gooizaken.nlRegioredactie:Marcel BeijerDonald Essere-mail: redactie@gooizaken.nlAdvertenties:CommessoMedia: Ronald Schut T. 06-20538513EranMedia:Annemiek BeekhuiszenErik van den IJsselT. 035-6982258e-mail: adverteren@gooizaken.nlVormgeving:Studio Jacques SeignetteT. 035-621 60 39e-mail: jacques@jacques-seignette.nlDruk:Rodi Rotatie, DiemenVerspreiding:Per post naar bedrijven volgens kwalitatieve database in het Gooi en Vechtstreek. Oplage 10.000 ex. Gratis exemplaren worden ook via geselecteerde partners op a aal- locaties aangeboden. U kunt deze adressen vinden in deze colofon of op www.gooizaken.nl.U kunt ook een exemplaar per email aanvragen via: info@gooizaken.nl. GooiZaken verschijnt 6x per jaar.Websites:www.gooizakenwebsites.nl www.gooizaken.nlNiets uit deze uitgave mag worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt worden d.m.v. druk, fotokopie, internet of op welke andere wijze dan ook, zonder uitdrukkelijke schriftelijke toestemming vooraf van de uitgever. Bij de totstandkoming van GooiZaken is de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht genomen. De uitgever draagt geen verantwoordelijkheid voor eventuele onjuistheden en kan hiervoor niet aansprakelijk worden gesteld.GooiZaken werkt milieuvriendelijk en verantwoord. Waterless Printing, ISO 14001 Gra media en KVGO.GooiZaken is geproduceerd doorRodi Media BV onder gecontroleerde omstandigheden conform ISO 14001 Gra media getoetst door de SCCM, Certi caatnummer SCCM-MZ:2011.01.02GooiZaken kunt u ook a alen bij:Almere, Kamer van Koophandel, Ondernemersplein, Stadhuisplein 1Almere, AlmereZaken, Transistorstraat 51a Amersfoort, Kamer van Koophandel, Ondernemersplein, Printerweg 6Baarn, Restaurant Vuur, Hilversumsestraatweg 4 Baarn, Het Groene Paviljoen,Zandheuvelweg 7Bussum, Bruna Bussum, Veerplein 106 Bussum, Buro Bussum, Brinklaan 75A Bussum, NH Hotel Jan Tabak,Amersfoortsestraatweg 27Hilversum, Sligro, Franciscusweg 291 Hilversum, Van der Wal, Nwe Havenweg 5 Hilversum, Bar Boon, Mediapark Hilversum, Regus, Olympia 1 a & bHuizen, Baard, Fabrieksweg 3Huizen, Op Maat, Huizermaatweg 31 Huizen, Content Media, Gooierserf 254e Laren, Regus Plein 1945Naarden, NH Hotel, IJsselmeerweg 3 Weesp, Weesper Boekhandel, Nieuwstad 12 Weesp, Hotel Het Hart van WeespHerengracht 35Retail verandert razendsnel richting 2030GOOI - Retail verandert en dat gaat steeds sneller. INretail onderzocht de retailmarkt richting 2030. Er komt meer dynamiek met veel nieuwe businessmodellen. Voor consumenten wordt het steeds leuker en makkelij- ker en voor ondernemers uitdagender.vernieuwen. Directeur Jan Meerman: “On- dernemers die zich het snelst aanpassen, zijn de winnaars. Hier geldt: maak van verandering je beste vriend. We kennen dankzij het onderzoek de kansen en de versnelling die nodig is. Dat leidt tot heel veel nieuw aanbod en daarvan worden consumenten blij. De echte vernieuwers stellen niet het product, maar de klant- verwachtingen centraal. En dan kom je uit bij combinaties van service, producten en dienstverlening. Dat maakt alles mak- kelijker, leuker en relevanter. Retail gaat tot in de haarvaten van onze samen- leving.”VanzelfsprekendConsumenten vinden innovatie van de re- tail vanzelfsprekend. De uitdaging ligt in het ontwikkelen van passende antwoor- den. Het onderzoek Retail richting 2030toont de vele kansen, maar ook de impact. “Wie vraag en aanbod het best bij elkaar brengt, wint. Het retailspel blijft richting 2030 onveranderd, maar het speelveld en de regels zijn in beweging”, aldus de IN- retail directeur. “Anders is nu de enorme snelheid, de grote impact en de noodzaak van voortdurende aanpassing door de re- tail. Het draait om experimenteren, leren en durf om te falen.”OnderzoeksopzetAan de ontwikkeling van het DNA-model met de twaalf shifts die nieuwe consu- mentenbehoeften en kansen voor de retail tonen, ging uitgebreid onderzoek vooraf. Een reviewboard met afgevaardig- den uit retail, onderwijs, vastgoed en ad- vieswereld volgde het onderzoeksproces dat INretail samen met adviesbureau Q&A uitvoerde.Twaalf belangrijke verschuivingen zijn ge- traceerd, die leiden tot hogere consumen- tenverwachtingen. Dat biedt ondernemers talloze retailkansen blijkt uit het retail DNA- model dat INretail onlangs lanceerde.Meegroei-abonnementen voor kinderkle- ding, leaseconstructies voor woninginrich- ting en servicecontracten voor onderhoud van kleding, schoenen of meubelen zijn retailkansen. Het zorgt voor een klanten- reis die doorloopt na de koop. Onderne- mers kunnen telkens opnieuw waarde toevoegen en hun klantrelatie verstevigen. Toegevoegde waarde is ook te vinden in transparantie over fabricageprocessen, hetgebruik van recyclebare materialen of in het samen met de klant ontwikkelde ont- werpen (co-design). Voor veel consumen- ten wordt bewust consumeren belangrijker. Digitalisering en technische toepassingen bieden eindeloos veel mogelijkheden, waardoor de consument altijd en overal retailproducten en services kan benutten of aanschaffen. Ook via digitale platforms wordt in allerlei varianten vraag en aanbod bij elkaar gebracht. Consumenten gaan zelf ook de rol van retailer-producent invullen.AansluitingINretail verwacht dat de huidige, maar ook nieuwe spelers de retail totaal gaanSlimme tool voorkomt ziekteverzuim werknemersGOOI - Het Eindhovense bedrijf Preventicons heeft een nieuwe methode ontwikkeld om ziekteverzuim op de werkvloer tegen te gaan. Medewerkers laten hiermee via een simpele druk op hun smartphone weten hoe ze in hun vel steken.contact op met het bedrijf en schakelen professionele hulp in op momenten dat dit nodig is. Zo kan al worden ingegre- pen, nog voor een werknemer langdurig uitvalt.“Werkgevers besparen hiermee flink in de kosten”, vertelt mede-bedenker Jolanda van Tol.AnoniemDe privacy van deelnemers is gegaran- deerd. Zo is de coach de enige die toe-gang heeft tot de informatie. Het bedrijf waar de werknemer in dienst is krijgt alleen inzicht in gemiddelde scores. Die geven voldoende informatie om de werk- omgeving op een passende manier te verbeteren. Zo geeft Preventicons grip op de werkomgeving.‘’Een goede werkomgeving voorkomt langdurig verzuim en is een voorwaarde voor duurzame inzetbaarheid van mede- werkers’’, aldus Van Tol.Maar liefst één op de acht werkende Ne- derlanders ervaart stressklachten op het werk die kunnen leiden tot een burn-out. Zo’n 5 procent van de beroepsbevolking komt als gevolg daarvan langdurig thuis te zitten. Preventicons wil dat tegengaan met een simpele methode.EmoticonsMedewerkers geven iedere week aan hoe zij zich voelen door een ‘emoticon’ te ver- sturen met hun smartphone. Het systeem laat vervolgens een patroon zien hoe een medewerker zich in gevoel ontwikkelt. De specialisten van Preventicons nemen


































































































   12   13   14   15   16